eightyseven

next stop could be.. London!

Posted in Ikke kategoriseret, rejse by tille87 on 11/05/2011

London collageEfter min tur til New york har jeg fået mere blod på tanden ifh. til storbyrejser. Før i tiden har jeg ellers mest været til charter eller naturrejser, hvis man kan kalde det det. Jeg har selvfølgelig ofte tænkt at jeg selvfølgelig skulle til London, shopping-mekkaet, men det har ikke rigtig stået øverst på listen. Nu er jeg helt klart rykket et skridt nærmere! Først er det selvfølgelig nødvendigt at finde billige billetter og et godt/lækkert hotel. Til det ville jeg bruge Expedia.dk som har både billige rejser og billige billetter.
Jeg har også lånt et par rejseguides-bøger på biblioteket som jeg har fået lidt inspiration fra. Det er ret smart at de både ligger inde med “turen går til..”, lonely planet og diverse andre guides. Har forresten også reserveret Lonely planets guide til Syrien og Libanon, men det er et helt andet indlæg ;)

All saints har flere butikker i London så det er et must for mig. Ellers vil jeg, i bedste turist-stil, prøve en tur med enten linje 9 der kører mellem Aldwych og Royal albert hall eller linje 15 der kører mellem Trafalgar square og Tower hill. Det er de små klassiske, røde, dobbeltdækker-busser, hvor man eftersigende skulle have den bedste udsigt på øverste etage!
Camden market skulle helt sikkert også være et besøg værd, jeg håber man kan finde lidt vintage der :) Når punden er lav er det også bare med at gå ombord i det forskellige bookshops, der ville jeg håbe at jeg kunne finde nogle fede coffeetable-books, som fx. taschens lækre bøger!
Hvilken storby er jeres favorit? Hvilken storby rummer det hele? Eller, hvilken storby er jeres drømme-destination?

Tagged with: , ,

Skriv et svar

